Nie som básnik (Peter Altof) - Recenzia

by - 13.2.17

O Petrovi Altofovi ste už čo to určite počuli v spojitosti s Youtube, kde vystupuje pod pseudonymom Expl0ited. Mnoho youtuberov v dnešnej dobe vydáva knihy, ktoré sú, povedzme si pravdu o ničom, respektíve o veciach, ktoré mňa ako čitateľa, ktorý sa nechystá natáčať, nijakým spôsobom nezaujali. Knižka Nie som básnik však istým spôsobom vytŕča z davu, Expl0 prišiel s niečím originálnym, čo tu ešte nebolo (teda bolo len nie od youtubera) a to, ako nám už názov napovedá, so zbierkou básní. Aký mám na ňu názor ja?

"Som ako malý princ a ty moja líška.
A nezabráni mi žiadna diaľka ani výška, aby som si ťa skrotil, neskôr získal."

Aj napriek tomu, že som čítala zopár negatívnych recenzií, od knihy som dostala viac, než som čakala. Keď mala táto knižka vyjsť, s kamarátkou sme sa bavili o tom, že ak môže napísať knihu Expl0, zvládne to každý, no je to naozaj tak?

V knižke máme v podstate možnosť nahliadnuť do Petrovho súkromia a pozrieť sa na svet jeho očami. Nájdeme tu citovanie Bukowského, no aj básničku s názvom Romantický hrdina, kde sa Expl0 ako lyrický hrdina prirovnáva k divnému Jankovi.

Čo na tejto básnickej zbierke oceňujem je to, že básničky sa čítali rýchlo, boli pekné a nejedna zanechala úsmev na tvári, no a v neposlednom rade krásne ilustrácie Borisa Sirku. Nepáčilo sa mi však zalomenie textu pri niektorých básničkáchPovedzme si pravdu, text, kde sú jedno, či dve slová na jednom riadku sa dobre nečíta. 

"A v našom kupé to žije vlastným životom. Matka a syn. Rozhovor o všetkom a o ničom. A vedľa človek s pocitom. Prečo práve on má kupé s nami. A ona? Spí a usmieva sa nad vlastnými snami."

Aj napriek tomu, že knižka bola nakoniec nad moje očakávania, ako som už písala vyššie, nie som si istá, či by bola vydaná "obyčajnému smrteľníkovi", ak by bola napísaná na rovnakej úrovni, je to však podľa môjho názoru doteraz najlepšia "youtuberská" kniha (a pokiaľ budú stále vychádzať ďalšie diely Já, JůTuber, asi ňou aj ostane).
Budem vďačná za každý komentár či zdieľanie.


You May Also Like

0 komentárov