Wild Embers (Nikita Gill) - Recenzia

by - 31.5.18

Autorka Nikita Gill je autorkou žijúcou na juhu Anglicka a viacero kníh jej už bolo vydaných, zaujímavosťou však je, že aj napriek tomu, že bola vydavateľstvami odmietnutá naozaj veľakrát, nevzdala to a dokonca je veľmi úspešná, či už vďaka jej knižkám, alebo jej tvorbe, ktorú zdieľa na Instagrame. Okrem písania poézie sa venuje aj maľovaniu, či fotografovaniu a písaniu článkov pre Thought Catalog.

Informácie o knižke:
Originálny názov - Wild Embers
Autor - Nikita Gill
Vydavateľstvo - Orion
Žáner - Poézia

zbroj obrázku: ohdear_ohdeer

Everything that terrifies you these monsters that keeps you up at night that torment you that make you feel small breakable unable to breathe like you should not exist at all, you defeat them everyday just by being alive, this on its own proves that you are enough, and you already have everything you need to survive.

Čo v knižke môžete nájsť? Milé texty v ktorých sa určite väčšina z vás nájde. Básničky pojednávajúce o feminizme a aj zmienku o lgbt, jednoducho diverzitu, ktorá vo väčšine knižiek poézie, ako som už spomínala pri recenzii na knižku Love Her Wild, chýba. Knižka Wild Embers pojednáva o ohni, ktorý tkvie v duši každého z nás, či o objavovaní svojej jedinečnosti. Sú v nej prerozprávané známe rozprávky, ktoré však nemajú známy koniec a sú tak trochu na zamyslenie. Prečo sú v klasických rozprávkach dievčatá práve tie, ktoré sú uväznené vo veži, či tie, ktoré potrebujú zachrániť pred zlým drakom? Prečo sú uväznené vo veži a nie rytierky či bojovníčky a ich život závisí práve na mužovi?

“When your daughter asks you to tell her bedtime stories, the kind that you grew up with, I hope you tell her better versions.

I hope you tell her bedtime stories where the princess isn't the princess but a knight and she's going to wat with dragons all by herself. I hope you tell her stories where the princess rescues her father's kingdom from impending doom. I hope you tell her stories where girls save themselves from anything. And no towers and monsters and dragons and kings can ever stop them from doing what they want to do.”

K tejto knižke som sa dostala úplnou náhodou a to dokonca dvakrát. Prvýkrát po re-readingu dvoch, Vám určite známych, knižkách poézie od autorky Rupi Kaur - milk and honey a the sun and her flowers. Keďže poézia patrí medzi moje najobľúbenejšie žánre, hľadala som niečo nové a tak som sa dostala ku knižke Wild Embers. Na prvýkrát ma však nezaujala, po pár stránkach som to vzdala, lebo mi knižka prišla priemerná a ničím ma nezaujala. Druhýkrát som náhodou narazila na jednu básničku od Nikity a zaujala ma natoľko, že som hľadala, či náhodou nejakú knižku nenapísala, no a tam som zistila, že autorka tej básničky je zároveň autorkou tejto knihy a tak som sa znovu pustila do čítania a môžem Vám povedať, že to rozhodne neľutujem. V knižke som nakoniec našla všetko, čo som chcela, aj napriek začiatku, ktorý ma vôbec neoslovil.
*3,5/5



You May Also Like

0 komentárov