Hypersomnia (Vladimíra Šebová) - Recenzia

by - 30.6.17

Skoro po roku sa tu opäť stretávame s trilógiou Insomnia. Po dlhom čakaní sa mi do rúk konečne dostalo vytúžené pokračovanie, ktoré nesklamalo, no to Vám asi stačiť nebude, však? Hneď na začiatok by som chcela poznamenať, že autorku, ako býva u mňa zvykom, bližšie predstavovať nejdem, opakovala by som sa, niečo o nej sa už nachádza na minulej recenzii a zvyšok sa nachádza na blogu autorky. Ja si teda myslím, že by sme sa rovno mohli pustiť do deja knihy.

Informácie o knižke:
Originálny názov - Hypersomnia
Autor - Vladimíra Šebová
Vydavateľstvo - Citadella
Žáner - Sci-fi, YA
Séria - Insomnia (druhá časť)

!Recenzia môže obsahovať spojlery k prvej časti!

“Domov nie je miesto ani mesto. Nie sú to steny ani strecha nad hlavou. Sú to ľudia a spomienky. Domov máme každý vo svojom srdci a nosíme si ho celý život so sebou, nech sa nachádzame kdekoľvek.”

Tentokrát sa nenachádzame len v upršanom Londýne, ale cestujeme po celom svete. Kvôli udalostiam, ktoré sa udiali na konci prvej knihy a Bartonovým novonadobudnutým schopnostiam už v Londýne Saru nič nedrží, práve naopak, musela ho opustiť aj kvôli jej zničenej kariére spisovateľky, ktorá sa zosypala ako domček z karát po jednej autogramiáde. Tu sa však problémy nekončia, práve naopak. S hlavnou hrdinkou nie je všetko v poriadku, odkedy bola v kaviarni, v ktorej len tak zaspali všetci ľudia a po krátkom čase sa zobudili a nebadali žiadne zmeny, začínajú sa s ňou diať divné veci a navyše sa stretne s jej biologickým otcom.

"Kedysi som veril v ľudstvo... Veril som, že sa dokáže zmeniť. Predsa musíme vidieť, ako ničíme  vlastný svet, nie? Musíme prísť do bodu, keď si povieme dosť. Ako by sme mohli byť pred tým zlom slepí? Prešli dlhé desaťročia a nič sa nezmenilo. Naopak, vynašli sme ďalšie spôsoby, ako tejto zemi uškodiť. A mne je z toho zle... Je mi zle z tohto sveta. Ľudia ubližujú ľuďom. Ľudia ubližujú prírode. Ľudia ubližujú zvieratám... A všetci sa na to len pozeráme a prajeme si, aby sa to nejako zlepšilo."

Zaujíma Vás viac, chcete vedieť, čo sa stane ak si insomnik (človek, ktorý nedokáže zaspať) zívne, ba dokonca zaspí?

Knižná séria Insomnia patrí a verím, že aj bude patriť k mojim najobľúbenejším. Malé plus, aj keď ho nepotrebuje, lebo knižku hodnotím na plný počet, získava preto, že je napísaná slovenskou autorkou. Knižka bola počas celého čítania pútavá a oceňujem (aj keď zároveň preklínam, lebo sa neviem dočkať pokračovania), že ku koncu bola čoraz napínavejšia a ako čitateľ som sa pri nej ani nestihla nudiť, práve naopak. Už v prvej časti sme sa dozvedeli, že insomniou to nekončí a je toho oveľa viac, no keď sa dozvedáme koľko toho je a kto za tým stojí, jednoducho nejde nežasnúť nad tým, ako to má autorka celé premyslené. A na záver hodnotenie, ktoré však už aj tak poznáte:
Čo hovoríte na Insomniu vy? Čítali ste už druhú časť, alebo sa len chystáte?

Za recenzný výtlačok ďakujem autorke.

Jane