Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru (Benjamin Alire Sáenz) - Recenzia

by - 7.2.17

Knižka o Arim a Dantem od autora Benjamina Alireho Sáneza mi zo začiatku prišla veľmi zvláštna, nepáčil sa mi spôsob písania dialógov a nevedela som si naň zvyknúť, pôsobilo to na mňa, ako keby ich vystrihli z divadelnej hry. Knižka sa však čítala veľmi jednoducho, bola taká oddychová a po knihe čo som dočítala naposledy to bodlo.

"Keď som sa díval do širokého vesmíru, v mojom vnútri sa čosi zmenilo. Pri pohľade cez ďalekohľad mi svet pripadal bližší a väčší, ako som si kedy vedeľ predstaviť. Navyše bol taký nádherný a nezdoateľný. Neviem, ako to je možné, ale uvedomil som si, že sa vo mne nachádza čosi, na čom záleží."

Jeden nerád rozpráva a druhý nerád nosí topánky. Ari nie je len tak obyčajný teeneger, nehrá video-hry, nepozerá televíziu a čas najradšej trávi osamote, navyše je jeho brat vo väzení. Nič z toho však neznamená, že je zlým človekom alebo o niečo horší. Dante je na druhú stranu talentovaný umelec a milovník kníh, lásku ku knihám zdedil po svojom otcovi, učiteľovi angličtiny. Obaja chlapci žijú v Amerike, pôvodom sú Mexičania a na začiatku knihy majú pätnásť rokov. Okrem týchto troch vecí by ste na nich asi ťažko hľadali niečo spoločné, možno aj preto sa z nich stali najlepší priatelia.



Plávanie sa pre nich stalo osudovým, nie však v zlom slova zmysle. Ari nemá veľa kamarátov a preto najprv zaváha, keď mu Dante navrhne, že ho naučí plávať, po čase však zisťujeme, že ich priateľstvo zotrvá a je také silné, že sú ochotní obetovať sa jeden za druhého.



"Niekedy stačí ľuďom povedať pravdu. Neuveria vám. A potom vás nechajú osamote."


Aj keď sa nejedná o sci-fi ako som podľa názvu očakávala, tento
okúzľujúci príbeh s krásnu obálku určite vynikne v každej knižnici a nájde si miesto v nejednom srdci.

Budem vďačná za každý komentár či zdieľanie.





You May Also Like

0 komentárov