Muffin a čaj (Theo Addair) - Recenzia

by - 18.7.18

Aj keď je knižka Muffin a čaj debutom českého autora, o Theovi ste už mohli počuť - so svojimi poviedkami sa neraz zúčastnil, ale aj umiestnil na rôznych literárnych súťažiach. A verte mi, na knižke je vidno, že autor má už v rámci písania čo to za sebou. Ale poďme na to pekne od začiatku. O čom vlastne knižka je?

Informácie o knižke:
Originálny názov - Muffin a čaj
Autor - Theo Addair
Vydavateľstvo -Euromedia
Edícia - Yoli
Žáner - Román, YA

“To, že se na něčem shodne spousta lidí, z toho pravdu neudělá. A jestli udělá, tak je s pravdou něco zatraceně špatně.”

Príbeh Muffin a čaj je vyrozprávný z pohľadu dvoch chlapcov - Daniela a Kita, ktorých spája naozaj málo vecí, no a v tých zvyšných to sú úplné protiklady. Daniel, s ktorým sa stretávame hneď na začiatku príbehu, je tajomný a do seba uzavretý človek. Jediné, čo sa o ňom dozvedáme je to, že má nezhody s rodičmi a že sa po prázdninách vracia na internátnu školu v Prahe. Christian, prezývaný Kit, má zase veľa priateľov a rád kreslí. Občas však skôr hovorí, ako myslí. Čo však môže týchto dvoch chlapcov spájať natoľko aby z nich boli nielen priatelia, no neskôr aj o čosi viac? Žeby vyššie spomínaný muffin a čaj?

Je snadné vyjádřit své myšlenky mnoha slovy, rozepsat se v dlouhých květnatých vetách. Mnohem těžší je udělat totéž na obmedzeném prostoru a přesto srozumitelně.

Knižka síce nemá zložitý dej, no akýmsi spôsobom aj tak dokáže čitateľa držať v takmer neustálom napätí. Kapitoly totiž končia napínavo a kým sa dozvieme, ako daná vec dopadne, ocitáme sa v príbehu z pohľadu druhej postavy. Nie však v tom istom čase, no o čosi skôr a tak ostáva čitateľ ešte chvíľu v očakávaní ako vlastne všetko dopadne. Aj keď z toho mála čo som vám o deji prezradila knižka môže pôsobiť ako klišé, opak je pravdou. Postavy sa počas deja vyvíjali, neskončili hneď spolu aj keď sa jedná o román a neskôr si k sebe, kvôli neprajným ľuďom, opäť hľadali cestu. Jedinou vecou, ktorú by som príbehu vytkla je to, že aj keď sa odohráva v Prahe, dej príbehu tak nepôsobí a nebyť občasných českých názvov miest, nezistili by ste, že dej príbehu sa odohráva v Českej republike. Na záver už len upozornzornenie: Po prečítaní tejto knižky budete nutne potrebovať palacinky s medom.

Budem vďačná za každý komentár či zdieľanie.

Túto knižku ako aj mnoho ďalších môžete zakúpiť na knižnom eshope Megaknihy.

You May Also Like