Curiosity - The Story of a Mars Rover (Markus Motum) - Recenzia

by - 6.6.18

Markus Motum vyštudoval Univerzitu kreatívneho výtvarníctva vo Veľkej Británii, kde znovuobjavil jeho lásku ku kresleným knižkám a medzi ne patrí aj práve Curiosity, jeho prvá a zároveň jediná knižka, ktorá je určená práve pre deti.

Informácie o knižke:
Originálny názov - Curiosity - The Story of a Mars Rover
Autor - Markus Motum
Vydavateľstvo - Walker Studio
Žáner - Literatúra faktu, Kniha pre deti

"Wherever you are in the world right now,
I'm a very long way away.
I'm not even on the same planet as you.

I'm a Mars rover. A rover is a moving robot, built to explore far-off places -
places too far away or dangerous for humans to visit.
How did I get here? Why was I sent?
This is my story."

Nakoľko Markus vyštudoval výtvarníctvo, na knižke určite oceníte jej dizajn. Curiosity však nie je pekná len po grafickej stránke. Aj keď je určená pre deti, nájdete v nej kopu faktov a zaujímavostí. Informácie nám však nie sú do hlavy cpané nasilu, ako z učebnice, no dozvedáme sa ich popri tom, ako čítame napínavý príbeh o hľadaní života na Marse - od výroby Rovera, cez jeho transport, až po samotné objavovanie povrchu červenej planéty. V knižke sa však dozvedáme aj o iných veciach, ako napríklad z čoho sa skladá oblek astronauta, no nachádza sa v nej aj časová os všetkých missí na Mars - od roku 1964 až po súčasnosť. A hneď na začiatku nám autor nezabudol spomenúť ani významnú misiu Apollo 11, počas ktorej spravil Neil Armstrong prvý krok na mesiac. Ako môžete sami vidieť, v knižke je toho naozaj dosť.

Či už máte malé deti, mladších súrodencov, alebo vás zaujíma téma vesmír (aj keď sa v tomto prípade asi z knižky veľa nedozviete, nakoľko je určená mladším čitateľom), knižka bude určite dobrou voľbou. Ja som si ju veľmi obľúbila a aj po prečítaní v kníhkupectve, nakoľko nie je až tak dlhá, som si ju nakoniec odniesla domov. Aj keď nepatrím medzi mladších čiatateľov (hoci s mojou výškou by som určite zapadla), v knižke sa našli veci, o ktorých som predtým nevedela.
 Budem vďačná za každý komentár či zdieľanie.

* všetky fotky použité v tejto recenzii nájdete na blogu autora

You May Also Like